US-Studie: Wer twittert? (Nur) 8 % der amerikanischen online-Bevölkerung.

Ich frage mich oft, warum Twitter unter US-Anwälten nicht sehr verbreitet ist. Einfache Antwort: Weil Twitter in den USA nicht sehr verbreitet ist. Meinungsforscher des Internet & American Life Project des Pew Research Center haben im Oktober 2010 das Nutzerverhalten für Twitter erkundet. Die Ergebnisse der interessanten Studie – sie heisst plakativ “8% of online Americans use Twitter” – wurden heute veröffentlicht und stehen zum Download bereit.

Zwei Highlights:

1.  Demographie der Twitter-User

2.  Nutzungsfrequenz für Twitter

3.  Ablauf der Studie

Hier werden die Einzelheiten der Methodologie angegeben und wie folgt zusammengefasst:

The data on overall Twitter usage and demographics comes from the Pew Internet Project’s November 2010 tracking survey, while the data on frequency of use and types of material posted by Twitter users comes from two Omnibus Surveys conducted in October 2010.

The two types of surveys, tracking and omnibus, collect data from nationally representative dual-frame (landline and cell phone) samples, employ the same respondent selection process, and identify internet users using identical questions. They are conducted by the same survey research firm, Princeton Survey Research Associates International, at the same field house. However, there are differences between the two types of surveys that should be noted when comparing data across them. First, tracking surveys consist of roughly 2,250 interviews completed over the course of three to four weeks. These surveys maintain a very close 2-to-5 ratio of weekend-to-weekday interviews, to minimize the impact of day-of-the-week effects. Omnibus surveys, in contrast, consist of roughly 1,000 interviews completed over the course of four days, usually a Thursday-to-Sunday timeframe. There is no specific control in omnibus surveys for weekend-to-weekday interview ratio. To the extent that day of the week impacts technology use and online behavior, this may introduce variance in the data across the two types of surveys.

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